Nu har jag fått ett till paket !

Häromdagen anlände mitt paket från Garn och Chokladbytet och det kom ända från Örebro ! Massor med god choklad och ett lilatonat tunt ullgarn som förmodligen blir en sjal, lite längre fram förståss...


Tack så mycket min vän !

Hänt sen sist då ? Ja, på stickorna ligger det som vanligt sockor, blåa färdigstickade och gröna på gång. Ett antal barnsockor måste också stickas inom en snar framtid.

Under påsken, som för övrigt var mulen, var lånebarnet och jag en dag till stugan. Vi åkte tillsammans med mina syskon ut för en skotersväng och hamnade i farsans gamla jakt och fiskekoja vid Bönälven. Lite bilder från då kommer här:


Här packas och tankas det, både skotrar och människor ska ha påfyllning under en hel dag ute.



Svågern med dotter fotat från min pulka (därav den dimmiga bilden), dotter säger till mig: Bibbi, du studsar som en studsboll i pulkan !


Så här ser kojan ut, den står uppålad pga att vattenståndet blir så högt under våren så vattnet från älven går ca 50 cm under stugan.



Väl inne lite mat, Brorsonen Niclas, som nu kommer att följa med mig till New York i höst och hans mamma Åsa.

Annars så har jag hunnit med ett stickcafé här hemma också. Det ska bli ett till innan sommaruppehållet också, den 7/5 kl 18 träffas vi på Brännvalls café. Den här gången kom jag ihåg att ta med mig kameran:



Marianne och Marianne.



Birigitta och Alice.



Lånebarnet Mai från Tokyo är för första gången någonsin på ett stickcafé, kanske hon tar traditionen med sig tillbaka till Japan här hon åker hem i juni ??

Allt för denna gång, idag ska jag nog på ett besök till stugan, för att se hur mycket snö det är kvar där. Vädret är strålande sol och klarblå himmel....

Kommentarer
Postat av: Lena D

Tackar så mycket för det välfyllda paketet.Garnet o chokladen var en fullträff.

Tack än en gång

Mvh Lena D

http://lenasskattkista.blogspot.com

2009-04-22 @ 13:06:18
URL: http://lenasskattkista.blogspot.com
Postat av: Emma

Halloj!! Hittade hit via din lillasysters blogg, attans en sådan stickerska du är!! Hade jag ingen aning om :)



Så mysigt ni ser ut att ha haft det, trots den mulna påsken.

Så du ska till new york!!?!?! Hm...inte alls sotis näsan växer



Må så gott!!

//Emma (Lång)

2009-04-23 @ 22:04:16
URL: http://scrapemma.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie

Hej



Vilket härlig paket och skoterskörning, åååååh, vi har haft trassel med vår så den står i garaget till ingen nytta, suck.



Kul med stickcafé, ni ser ut att ha så kul och det med caféstickning är aldrig fel.



Kram

2009-04-28 @ 13:57:32
URL: http://brittmariel.blogg.se/
Postat av: Annica

Trevligt att du kollat in min blogg.

Garn i bastun var bara en tillfällig lösning nu är dom tillbaka i kartonger i förrådet i något bättre ordning och det som jag inte behöver är bortrensat.

Ja, kanske vi syns på Hemslöjden om du är i farten.

Jag brukar köpa en del garn från Sjövikens hemslöjd i Skaulo, hon har bra priser.

2009-05-05 @ 15:24:43
URL: http://berann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0