Dator j***l !!

Hemma hos oss är det stiltje på datorfronten, vår dator ska data-doktorn komma och titta på ikväll och försöka rädda alla mina foton ! Så det här skrivs från jobb-datorn... Jag som hade tänkt lägga in en massa bilder från helgen och dylikt, men det får vänta tills jag får igång datorn och förhoppningsvis tillbaka alla bilder.

På garn-fronten är det en del nytt, lite fabel garn från Daisy design och även från Garnhärvan, fantastiska fina handfärgade trekkinggarner från Zitron. Jag har även prövat att beställa garn direkt från Violet Green i England, betalade med kort över nätet och allt fungerade utmärkt ! Jag är mycket förvånad över att frakten bara var 2 pund (ca 28 kr) och jag lade min beställning torsdag morgon och fick garnet i brevlådan på måndag, där kommer jag att beställa mer. Bilder på garnerna kommer snart.

På stickfronten så stickas det sockor för brinnande livet, allt som hittills har stickats, har också sålt. I går kväll har jag äntligen börjat på sockor till vår japanska lånebarn, som för övrigt inte vill åka hem till Japan igen. Fast hon säger att hon ska hem för att sälja sitt och mammans hus för att sedan flytta upp hit till oss...

I helgen som varit har vi varit ut och skojtrat på lördag, inte så långt, bara till Kölmträsket, men dock ändå. Blåsigt och soligt, men skönt. Söndagen tillbringade vi på snöslottet i Kemi i Finland tillsammans med besök från Italien, bilder från båda eventen kommer så fort jag från fram foton ( om jag får det ...)

Dagen idag består av jobb till 14.00, sedan handla ingredienser till Pizza och sedan hem för att vila lite. I morgon ska påskris hämtas och påskris-trädet på gården ska dekoreras.

Sen får vi se...

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Kul att du och Ingegerd känner varandra, ska hälsa till henne och du är så välkommen på våra stickcafér och säg bara till i förväg så tar jag med henne, : )



Kram

2009-04-07 @ 08:52:16
URL: http://brittmariel.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Glad Påsk!

2009-04-08 @ 20:45:57
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0