Avslutat, pågående och UFO

Dagen idag slutade med ett besök i centralorten, där jag som vanligt träffade min glada Må Bra grupp. Vi pratar mat, viktminskning, metoder och mat och mat och mat.... Alltid lika trevligt att träffas ! När jag kom hem väntade min turkosblåa stickning men se tji fick jag, för det blev strömavbrott ! Inte så roligt i vårt hus, eftersom vi bara har el som uppvärmning och att det dessutom är - 12 grader ute, gör att temperaturen inomhus sjunker snabbt. Inom en timme så hade vi tappat 1 grad. Jag vet, det låter inte så mycket, men det känns ! Nåväl, nu är strömmen tillbaka och jag kan fortsätta. Men så kom jag på att jag har ju tagit bilder idag, så här kommer ett försök på lite jobb, som rubriken säger.




Viktor, 8 år, kommer att få denna tröja. Dom andra syskonbarnen (killarna 8 + 10 år) såg den och ville också ha... men det är ju så tråkigt att sticka i svart ! Så dom får nog nått annat istället.





Halva kvar ! En strumpa stickad till Josefin eller till Olivia ! Fina med leggings och kort kjol. Båda tjejerna är 13 år i år, så det passar ju bra... Roliga att sticka.



Pågående, mindre än halva kvar. Sjal i mina absoluta favoritfärger. Stickas med rätstickning från sida till sida. Här är det garnet och färgerna som gör sjalen, inte stickningen.



UFO ! Startade för några år sedan med en tunika i lingarn och stickor nr 5. Jag har nu en och en halv är kvar i spetsstickning. Jag har nu börjat att snegla på den igen, så kanske till sommaren är den färdig. Men jag lovar ingenting !

Så var dagen slut. Imorgon ska jag infoga lite vinterbilder här från norr, vi har ju dom senaste dagarna fått en hel del snö.

God natt !


Kommentarer
Postat av: catta

Att du stickade!!! Det hade jag ingen aning om. Jättesnyggt var det, alltihop.

Kram på dig!

2009-02-11 @ 15:58:55
URL: http://cajsacatharina.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Snyggt! Givetvis stickar du med säg vad du inte hittar på. Hoppas allt är bra!

2009-02-11 @ 18:12:52
URL: http://frunordling.blogg.se/
Postat av: Syster

Viktor kommer att bli supersnygg och cool :-)

Btw, snygga strumpor blinkar med mina ögon och hoppas på att dem är för stora åt J eller O ;-)

2009-02-12 @ 22:12:39
URL: http://ronn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0