Känner mig så glad idag !

Jag känner mig så glad idag ! Precis så när jag tänker på resor och äventyr. Fast jag är ganska avundsjuk på min syster Eva  som just nu sitter på ett flyg på väg till Turkiet med bästa kompisen. Fast å andra sidan... då har jag ju allt kvar.

Vi har bokat färdigt vår resa till Riga idag, Maken och jag åker med 8 studenter till Riga den 26/5 på en kryssning. Tack till Sofia som har fixat allt ! Ska bli trevligt att umgås tillsammans alla innan alla skiljs åt. Våran Maia ska ju åka hem den 23/6 och det känns lite gruvensamt att tänka på det.

Idag har jag inte gjort så mycket förutom att tvätta bort lite vinterkläder, stickat lite på jeppes sockor (jag gör dom färdiga ikväll) , lagat thai räkgryta och vårrullar till middag samt pratat i telefon hela eftermiddagen och kvällen. Med studenter och nu senast med en riktig skådespelerska och sångerska i New York ! Jag ska nämligen till the apple i slutet av augusti som shaperon till en grupp studenter som ska ut  till sina värdfamiljer i Usa. Men dom startar med en 2 dagars guidning av New York. Jag ska sedan stanna där i ytterligare 8 dagar och då flyger brorsonen Niclas till mig, och ikväll har jag hyrt en lägenhet vid Central Park ! Så spännande, så... Niclas och jag ska titta på byggnader, museer, kyrkor, kanske musical, ev sportevenemang och mycket mycket mer. Jag tänkte nog också försöka se om det finns något vackert garn att köpa med hem.
Titta gärna på hennes hemsida: www.oliviastevens.com

Imorgon ska jag nysta upp lite Heavens hand garn och påbörja Annas Axelvärmare, bild kommer senare. Min nystmaskin ligger ute på bron för vädring pga att den har varit utlånad till ett hem med stor-rökare, urk...

Det är så vackert ute vid den här tiden på året, det är ju inte mörkt på nätterna längre. Kolla bara på fotot taget vid 21.30-tiden häromdagen vid älven när isen ger sig av.





Nu ska jag gå och ta ihop Jeppes sockor .

Sov gott.







Kommentarer
Postat av: åsa

Hej Ann-Britt! Kul att du tittade in på min blogg. Länka på du, det går bra. Garnaffären som jag var till ligger också på upper west. 93 st och madison är paralellgata med park avenue så det är inte så svårt att hitta. Lämpligt promenadavstånd från 71st. Alla träd stod i full blom och det var nästan 30 grader när vi var där. Jag rekommenderar skarpt Barnes and Nobles. Dom finns lite varstans och det finns hur mycket stickböcker och roliga stickmagasin som helst. Ha så jättekul och glöm inte bekväma skor.

Åsa

2009-05-11 @ 23:31:01
URL: http://www.asassticksida.bloggagratis.se
Postat av: Catherine

Jajamen! Vi såg den...

Och brandbilen, o slambilen, o timmer/lastbilarna, o polisbilen osv... ;-)

Vi plockade med oss kameran, jag o herrn o gick upp o studerade grävare in action! Häftigt!

Bildblogginlägg blir det i morn!



Fönsterputs! Huuuu!

Speciellt som hos oss, gammalt hus med risiga fönster, riktigt tröstlöst! Men, det blir ju fint o midnattssolen behöver nog rena fönster!



Ha det gott! =)

2009-05-13 @ 00:49:56
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Sis

Ja men är det inte dags för uppdatering snart???

2009-05-22 @ 10:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0