Jag blev så glad...

när jag fick mitt andra hemlispaket i brevlådan i måndags !

Det här var det i det :



Massor med godsaker, både ätbara och användbara. Garn i påskens färger och god choklad att äta ! Till och med en badbomb. Jag försökte mig på att förklara för Mai (japansk utbytesstudent) vad en badbomb är, men det var inte så lätt... Jag vet inte om jag lyckades så bra.

Annars så har familjen och jag varit på besök i storstaden i går, naturligtvis fick garn butiken besök, och jag hittade en garnbutik till ! Som hade ett jättefint sortiment och en mycket pratglad butiksinnehavare och även ett bonuskort, så där ska jag nog avlägga visit fler gånger. Vad inhandlades då ? Jo, garn till min hemlisvän, inte aprilpaketet, utan nu planeras majpaketet redan ! Samt att jag inhandlade 2 turkosblå alpacka till sockar och även 2 nystan av ett sockgarn som heter sisu. Ska nog prova det snart.

Just nu på stickorna ligger ärmarna till min tunika, jag repade upp allt och startade om med ärmen för jag hittade lite fel-stickat. Sockor har också blivit klara, Mais godissockar och sockar till en vän och kollega i red chili från Fabel:



Glömde säga att jag blev så glad över dom vackra stickmarkörerna som låg i mitt hemlispaket, jag ägde nämligen inga, och dessutom var dom i min favoritfärg!



Återkommer snart igen, men tar nog ledigt över helgen från stickningen, tror jag. Ska vara ledig från hotell-jobbet lör+söndag och tänker, om vädret tillåter, åka till sommar-byn för besök. Fast jag vet att jag har en övervintrad stickning i stugan där...

Kommentarer
Postat av: Rosie

Men Bibbi vad du stickar! Varför har du och din syster fått all handarbetstalang i hela släkten!!! Kan du lära min dotter? Tuva är hos mormor o morfar nu och det är tomt med bara Fabian hemma! Jag får envist hålla fast vid att jag är rätt duktig på att hantera 500 kg häst... och baka muffins... kram/ Rosie

2009-04-12 @ 09:42:19
Postat av: Lilla lillasyster

Ja..det är bara att konstatera att systrarna mina tog allt vad som hette talang och jag fick bara "slumpen". Fast det kanske kan vara en talang att inte ha någon?!

2009-04-13 @ 21:25:05
Postat av: Dozan

hej Bibbi! Vad roligt att du gillade paket nr 2!

Ha en riktigt skön vår nu så ska jag börja planera för ditt sista paket! :-D



2009-04-14 @ 12:13:15
URL: http://dozandesign.blogg.se/
Postat av: Sis

Alltså, lilla sis har ju talang hon med! Ni skulle se vilka foton hon tar, vilken talang hon har som inredare, hur snygga möbler hon trollar fram av värsta rishögen. Hon är en talang hela hon.

Rosie, att hantera häst en stor talang bara det! Jag törs då inte! (muffins är inte fel det heller)

2009-04-15 @ 09:35:40
Postat av: Jennie

Visst är det jag, från VV. Så roligt att du blivit med blogg! Ser fram emot att få följa dina stickäventyr. Mina sockblockers köpte jag från The Loopy Ewe i USA, medans dollarn var i bättre kurs än nu. Det finns också en man i Finland som gör jättefina och säljer på "Etsy" (www.etsy.com) Han kallar sig för Succaplokki.

2009-04-16 @ 20:24:29
URL: http://jennies.blogg.se/
Postat av: Ulrika

vilka fina sockar du stickat. Hoppas påsken varit bra!

2009-04-16 @ 20:38:18
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0