Nytt inlägg, på tiden eller ?

Nu kommer det ett nytt inlägg !!

Fast jag vet inte riktigt var jag ska börja, mycket har hänt sen sist. Jag tycker att jag jobbar och jobbar, men så inser jag att mitt i allt så har jag några lediga dagar. Stickar lite, Chiaras strumpor är färdiga, bilder kommer sedan. Mais födelsedag har vi däremot firat med blommor, tårta, presenter och som final fick hon åka i cadillacen med lillebror på kvällen.



Vi har även hunnit med ett besök i Riga och i Stockholm tillsammans med 8 studenter ! Det var jätteroligt och alla ungdomarna har skött sig exemplariskt. Jag försökte hitta lite garn i Riga men det var inte lätt, det mesta var syntetiskt så det blev inget inköp. Däremot satt tanterna utanför saluhallen och sålde stickade strumpor för mellan 45 kr och upp till 75 kr ! Och dom var handstickade !! Allt var jättebilligt där, som exempel kan jag nämna att tomater kostar 9 kr kilot och färska jordgubbar kostade 22 kr kilot. Mer bilder från Riga kommer i nästa inlägg.

Jag har även stickat färdigt Annas axelvärmare, så här såg den ut när den var nästan färdig. Har planer på att sticka en till, då lite bredare och lite längre.



Nästa inlägg kommer snart....

Kommentarer
Postat av: Efwa drömmer i Provence

Ååh vad kul att du tittade in hos mig. Självklart är du välkommen att hyra hos oss. Om du ber om bloggrabatt får du såklart det! =)

Nu ska jag kolla runt i din blogg.

/Efwa

2009-06-03 @ 22:50:39
URL: http://maisonruebalzac.blogspot.com
Postat av: Cristina

Hej.

Läste om damerna som sålde sockar i Riga. Jag har hört flera som varit dit och fyndat handstickat till vrakpriser. Tänk vad olika man kan räkna pengar. Säkerligen en förmögenhet för befolkningen där och struntsumma för oss. I alla fall gemfört med hemma. Men mycket fina arbeten och tekniker har dom. Ska försöka ta mig i kragen o lämna landet någon gång för en upptäcksresa. Blir mer inspirerad när man ser dina bilder L.

Cristina

2009-06-24 @ 08:38:32
URL: http://stickat o sånt av cl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0