Kanske dags för ett maj inlägg...

Ett tag sedan sista inlägget ! Vad har hänt sen sist då ? förutom jobb och jobb förståss...

Lite bilder kan kanske hjälpa så att man kommer ihåg:

Först så har thaimatlagningskursen nu haft avslutning för våren, vi har alla deltagare beslutat oss för att fortsätta till hösten igen:


Nin som är en fantastisk rolig kock. Berit och Elisabet i bakgrunden



Medhjälparen Poo och Berit ska nog skära långa gröna bönor

Fantasktiska solnedgångar utanför huset varje kväll !! Titta bara här:



Valborgs firades först i stugan i Tallis, men kvällen hemma i byn som vanligt:


Ove och Mai som ska grilla korv till lunch


Så här mycket snö finns det kvar där, nästan så att man kunde köra skoter


Brasa hemma i byn, där bjuds det alltid på korv, kaffe och fika.
Stor vattepöl finns det också, till alla barns förtjusning!





1:a maj tåget genom Överkalix, härlig bild med vårsol samt all snö som ligger kvar i Brännaberget.

Annars så stickar jag på mina sockor, har gjort gröna till systersonen Jakob, har röda på stickorna till systersonen Jesper, sen är det väl resten av dom 9 som ska ha...
Funderar på att sticka en kofta till mig själv, men tänkte vara lite snål med att köpa garn, eftersom jag ska tokspara alla pengar jag bara kan hädanefter. Det blir ju nämligen en resa till New York i slutet av augusti, iof på lite jobb, så flygresan är betalad men jag ska stanna en vecka på semester sedan. Då flyger brorsonen Niclas ner till mig och vi ska hyra en liten studio i Brooklyn, och turista som bara den. Tänkte nog försöka att hitta upp lite garnaffärer där också, skulle behöva sockblocks om inte annat.

Till nästa gång, vi ses...

Kommentarer
Postat av: Catherine

Härliga bilder! =D

Kul att se majbrasan i byn... vi missade ju den! =(

Griniga ungar kan man inte styra över! ;-)

Men, nu fick jag ju vara med på ett hörn!

2009-05-02 @ 20:34:37
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: eira

vinkar



Hälsning från Haparanda

2009-05-06 @ 10:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0